Våra verksamhetsområden

Förändrings- och Kriskommunikation

FörändringS- OCH Krishantering

Vi stöder våra kunder genom skräddarsydda kommunikationsprogram under övergångs- och omvandlingsperioder som fusioner, kriser och omorganisationer. Vi har goda kontakter med media, finansmarknadsaktörer och opinionsbildare och framför våra kunders perspektiv på ett sätt som skapar förståelse för företagets situation. 

Kontakt: Johan Hähnel, vd Comir, +46 70 605 6334, johan.hahnel@comir.se

  • Råd till flygbolag vid omförhandling med fackföreningar
  • Kommunikation i samband med vd-byte i ett 20-tal börsbolag
  • Minskad personal i internationell verksamhet
  • Nedskärning av personal
  • Dataintrång som drabbade majoriteten av kunderna
  • Större ledningsförändringar i börsbolag
  • Juridisk utredning mot ledande befattningshavare i börsbolag
  • Produktåterkallelse och ansvarsfrågor
  • Miljöolycka i noterat bolag
  • Sexuella trakasserier i noterat bolag
  • Råd i samband med dopingsituation
  • Råd för att begränsa negativ effekt bland kunder i samband med rykten från konkurrenter
  • Kommunikation för bank för att undvika negativ rapportering kring konkurs och nedskrivning av lån
    Image

    AIG

    Kommunikation i Norden i samband med finansiellt kritisk situation.

    Image

    Anticimex

    Kommunikation för att stärka varumärket på finansmarknaden och i samband med ledningsbyten.

    Image

    Eltel

    Nyemission i samband finansiellt ansträngd situation, strategiändring samt PR och IR-program.

    Image

    Lauritz

    Finansiell kommunikation i samband med finansiella utmaningar.

    Image

    Preem

    Kommunikationsrådgivning i samband med finansiellt utmanande situation.

    Image

    Sanitec

    Kommunikation i samband med omfinansiering, inklusive nedskriving av lån om 5 miljarder kronor och nyemission.

    Image

    SAS

    Kommunikationsrådgivning i samband med förhandlingar om nya villkor för anställda och fiansering.

    Image

    Smile Tandvård

    Kriskommunikation i samband med uppmärksammat fall i Uppdrag Granskning.

    Image

    Unilever

    Varumärkes- och kriskommunikation i Sverige.